Videók

IndaFotó képek

Most...

Honnan olvasnak

Látogatóim

free counters

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

2009.06.28. 23:30 tibor.hajdu

Konyhakert, veteményes avagy a városi gyerek kiszabadul vidékre

Ez az a dolog, hobbi ami mostanában a legjobban megmozgat a focin kívül. Tősgyökeres pesti gyerek lévén eleddig nem igazán foglalkoztam ilyen dolgokkal. Azután pár éve na nem olyan régen csak mintegy tíz évvel ezelőtt, kissé távolabb költöztem a Belvárostól. Na nem mentem messzire csak Budapest budai agglomerációjában található faluba. Szóban forgó veteményesem nem bír nagy hagyománnyal tekintve, hogy tavaly kezdtem el foglalkozni vele először. Nem volt valami nagy siker, hiszen az elvetett magok kipusztultak. Csak néhány tő paradicsom nevelkedett a végén a "hatalmas" veteményesemben. Azokat is úgy kaptam. De nem adtam fel. Idén előre megfontolt szándékkal hatalmas beruházásba kezdtem. Vásároltam 3 zsák 50kg-os virágföldet, meg pár zacskó vetőmagot, és az elmúlt év tapasztalatai alapján nekiálltam magról palántákat nevelni az emeleti gyerekszobában (párom "legnagyobb örömére").Kedvenc palántáim szépen cseperedtek, köszönhetően az állandó hőmérsékletnek a víznek és a délutáni napfénynek. Közben sok internet elött eltöltött órával okítottam magamat a növénytermesztés jellegéről. Majd miután eljött a tavasz eme tudás birtokában elkezdtem felásni a kert egy jelentős részét. Eléggé nehezen ment mert a kijelölt területen burjánzott a fű és a gaz. Az első időben csak simán felástam a földet, de mivel elég nehéz volt utána kapával széttörni a tarackokat, stratégiát váltottam. Ásás alőtt felkapáltam a füvet a maradék terültről. Miután ezzel végeztem akkor találtam meg a tutit a neten, hogy hogyan lehet a legkisebb erőfeszítéssel megoldani a dolgot (locsold be irtózatosan a kiszemelt területet, takard le fekete fóliával, hagyd így 6-8 héten keresztül, majd szedd le a főliát és élvezd a vegetációtól mentes területet).

Miután sikerült felásnom és felkapálnom a területet, elkezdődhetett a palánták kiültetése. Ha sikerül akkor teszek fel képeket erről.

Kicsit sok palántát neveltem a tavalyi sikertelenséghez képest idén átestem a ló tulsó oldalára. Miután kiültettem kb. 50 paradicsom, 30 zöldpaprika, 30-40 paradicsompaprika és úgy 30 almapaprika palántát, kissé megrökönyödve tapasztaltam, hogy a részemról hatalmasnak tűnő kertecske (kb.40-50 négyzetméter) megtelt. Akkor hová ültetem majd az uborkát, salátát, hagymát, kukoricát? Azért megoldottam a dolgot. A kert kicsit bio voltát próbálom elősegíteni néhány magról vetett büdöske kiültetésével, állítólag az illatanyagával távol tart bizonyos kártevőket a veteményektől.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tiborhajdu.blog.hu/api/trackback/id/tr411214597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2009.07.02. 16:43:05

Szió!
Nagyon helyre kis veteményes ez! Szuper ügyes vagy!!! :)
Azok a számok nekem bizony elég soknak tűnnek. Képzeld csak el, ha mind az 50 tő paradicsom elkezd beérni. Majd győzzétek befőzni! :)
Hajrá!!!
Én erről már sajna lemondtam, erre nincs időm... :(
Milu

tibor.hajdu 2009.07.05. 10:49:48

Szia Milu!
Köszönöm a dicséretet, a kertel kapcsolatban. Sajnos ez nem lett akkora mint amekkorát szerettem volna, mert a párom nem engedett nagyobbat. Pedig még az ekkora veteményes is kicsi. Nincs rendes helye a kukoricának, újhagymának, répának. Még dinnyét is szerettem volna. Talán majd jövőre megenyhül a párom szíve.
A rengeteg paradicsom miatt nem aggódom, nagy a család, úgyhogy el fog fogyni. Ha pedig mégsem akkor az ismerősök között megpróbálom eladni.

Tibor
süti beállítások módosítása