Videók

IndaFotó képek

Most...

Honnan olvasnak

Látogatóim

free counters

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

2009.12.19. 19:12 tibor.hajdu

Káposztástészta

Ismét nem az aktuális napról írok, hanem megint a tegnapiról, mellesleg az igazat megvalva két napos projekt volt. Na nem azért mert béna lennék vagy valami, hanem egyszerűen a káposzta kései órában lett kész. Szóval a káposztástészta, most főztem ilyet először. Elsőnek körbenéztem a neten, elolvastam pár receptet, s megállapítottam, hogy igazából kétféle elkészítési módja van. Az egyikbe tesznek cukrot a káposzta dinsztelésekor a másikba nem.

Akkor jöjjenek a hozzávalók (amit én raktam bele)

  • 1 közepes fej fehérkáposzta
  • 4 evőkanál olaj
  • 1 k. kanál őrölt bors
  • 1k. kanál köménymag (őrölt, por állagú)
  • kb. 30 dkg fodros tészta

 

Elmentem a Lehel piacra s kiválasztottam álmaim káposztályát egy kistermelőtől. Nekem a kertben nem nem volt, a multit meg nem gazdagítjuk. Olyan 1,4 - 1,5 kg lett. Nem baj gondoltam naívan akkor majd jut belőle káposztás kenyérbe, vagy pogácsába is. Elkezdtem lereszelni a káposztát egy multifunkciós reszelőn. Majd mivel kezdett szétesni darabjaira, elővettem egy elektromos aprítót és azzal folytattam. A reszelt káposztát enyhén megsózzuk, hogy levet eresszen. Kinyomkodjuk, s belerakjuk a felforrósított olajba. Adjuk hozzá a borsot és a csipetnyi köményt. Addig dinszteljük folyamatos kevergetés mellett amíg el nem kezd barnulni (40perc-1óra). Figyeljünk rá, ha nem takarékon csináljuk akkor hamar hajlamos lekapni. Párhuzamosan felrakhatjuk a tésztát főni. Ha elkészült a káposzta akkor beleforgatjuk a tésztát összekeverjük, szükség szerint utánfűszerezzük, s tálaljuk.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tiborhajdu.blog.hu/api/trackback/id/tr311609590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása