Videók

IndaFotó képek

Most...

Honnan olvasnak

Látogatóim

free counters

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

2009.12.18. 22:27 tibor.hajdu

Kipróbáltuk - A kovász készítése

Tegnap este nekiálltam kipróbálni a kovász elkészítését. Azét amelynek lenttebb olvasható a "receptje". Nem sikerült, de ezen már nem is lepődöm meg. Biztosan én hibáztam valahol. Tudniillik 3 féle lisztből teljesítettem a receptben megadott 3 kanalas mennyiséget. Rozs, tönkölybúza és sima liszt keverékéből. Ugyan azt nem írja az írás, hogy a kanál az miféle legyen csapott, normál, netán púpos. Jómagam kicsit telhetetlen lévén rögtön a púpossal kezdtem. Ennek megfelelően a megadott vízmennyiséget is növelnem kellett, természetesen tallálomra. A hőfok nem tudom mennyire volt meg kissé forrónak tűnt az ujjbegyem számára. Summa summárum a nyersanyagok összekeverése után letakartam, majd bevittem a kisszobába ahol még napközben is (mikor nem vagyunk otthon) 22 celsius fölött, vagy körül van a hőmérséklet. Na ma délután megnéztem s csodák csodájára nem történt a masszával semmi. Maradt olyan ahogy odaraktam. Tán kissé a külselye keményedett meg. Úgyhogy ment a kukába. Persze most, hogy írom a cikket vagy mit jut az eszembe. Az írásban nem szerepelt, hogy milyennek kellene lennie 1 nap után. Csak azt írják, hogy tedd bele a következő adag hozzávalót.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tiborhajdu.blog.hu/api/trackback/id/tr721607958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása